22 Kasım 2013 Cuma

ÇOCUKTA İDRAR YOLU ENFEKSİYONU


İki gün önce ilkokul 1.sınıfa giden kızımın gece başlayan ve sabaha kadar süren kusmaları ve karın ağrısı oldu. Ertesi gün de geçmeyince zorla ikna edip aile hekimine gittik.
Doktor apandisit ya da idrar yolu enfeksiyonu olabilir diye hastaneye gitmemizi tavsiye etti.
Hiç vakit kaybetmeden acile gittik yapılan idrar tahlili sonucu enfeksiyon olduğunu söyledi doktor. Apandisit olmadığına sevindim doğrusu.
Okul çocuklarının sık sık başına gelen bir durum kızımın sınıfında bir çok öğrenci bizim gibi olmuş maalesef.
Önlemek için bol su içmesi ve çocuğun sık sık tuvalete gitmesi sağlanmalıymış.
Özellikle okul çağındaki kız çocukları okulda tuvalete gitmemekte, uzun süre idrarı tutarak enfeksiyonlara zemin hazırlıyorlarmış.
Ben de kızıma tembih ediyordum ki hijyenik değil okulda çok tuvaleti kullanma diye. Cahillik kötü şey yaaa...

2 yorum:

  1. Kizina cok gecmis olsun... Allah sifa verdin

    YanıtlaSil
  2. Cahillik deme bence.
    o dediğini ben kendim bile yapıyorum bu yaşta! çünkü malesef toplu kullanım alanındaki bir çok yer hijyenik değil.

    çok gecmiş olsun. acil şifalar dilerim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...