31 Mart 2012 Cumartesi

EVDE BARBİE YAŞ PASTA YAPIMI

Zeynep'in kuzenleri ile ard arda günlerde doğdukları için doğum gününü yapacağımız güne bugün karar verdik yarın da yapacağız. Her şey jet hızıyla oluyor. Son anda tarihini ayarladığımız için kuzenleri dışında kimseyi davet edemedik sevdiklerimiz, zeynep'in arkadaşlarından af diliyoruz.
Yaptığım ilk süslü pastam. Yapımını az önce bitirdim ama ben de bittim şeker hamuru yapmak gerçekten çookk zormuş bilmeden başıma büyük iş almışım. Pastayı yapmak 10 dk süslemek 2 saatimi aldı. Bu acemiliğime denk geldi. Yapmadan önce bilmiyordum zorluğunu tabi ama zeynep'in mutluluğu bütün yorgunluğumu aldı.
Beyazın kıvamını tutturamadım bekletmek gerekiyordu ama vaktimiz olmadığından 3 saat bekletebildim. Yarına yetişmesi gerekiyordu ben yapımına öğlen başladım acele oldu aslında arkadaşım hobiriks Merve'ye yaptıracaktım kendisi harika pastalar yapıyor bir günde zor olurdu yetiştirmesi onu da zorlamak istemediğimden başımın çaresine baktım.

Şeker hamuru malzemeleri
145 grlık 2 paket Hariba Marsmallow Şeker

500 gr pudra şekeri

3 yemek kaşığı su

nişasta

Streç filme sarmadan önce yapışmaması için yumuşamış çay kaşığını ucuyla tereyağ veya margarin


İlk olarak 145 grlık iki paket marsmallow şekeri paketlerini açıp pembe ve beyazları birbirinden ayırın. Böylece beyaz ve pembe olmak üzere iki adet şeker hamuru elde edeceğiz.







Şekerleri benmari eritmek için bir sistem kurun. Şekerlerin önce birini eritip hamur haline getirin sonra diğerine geçin.  Benmari için ; bir tencereye yarıya kadar kaynar su doldurup ocağa alın. Üzerine tam oturacak geniş , cam bir kase koyun. Su, şekerlerin olduğu cam kaseye değmesin.

 


Eriyen şeker tam bir sakız kıvamında olduğu için dokunduğunuz anda yapış yapış bir hal alıyor. 
Şekerin içine 1 yemek kaşığı su ve 250grlık pudra şekerinin yarısını boşaltıp kaşıkla karıştırarak elinizden geldiğince pudra şekeriyle erimiş şekerin bütünleşmesini sağlayın. Kaşıkla çeviremeyeceğiniz duruma geldiğinde şeker hamurunu pudra şekeri serpilmiş tezgaha tek elinizle alıp yoğurmaya başlayın. Ben biraz de nişasta ekledim pudra şekerim yetmedi :(

Tamamen elinizden kopmasını beklemeyin . Eğer tamamen yapışmayacak bir hamur yapmaya kalkarsanız asla merdaneyle açılamayan, oldukça sert ve bir işinize yaramayacak bir hamur elde edersiniz. Ben beyazda bu hatayı yaptım un karıştırdım sonra kullanamadım :(

Şeker hamurunuz elinize hafif yapışır bir hal aldığında top haline getirin, her yerine yumuşamış yağı  sürüp streç filme sarın. Oda ısısında 24 saat bekletin. Hemen kullanmayın. Ben kullandım verim alamadım...:(

Beyaz şekerler için de aynı işlemi uygulayın. Dilerseniz kullandığınız cam kasenin aynısını 5dk sıcak suda beklettikten sonra yıkayıp kurulayın ve benmari sisteme oturtun.


İki paket pasta kekinden iki paket pasta kreması ve meyvelerle normal bir yaş pasta yaptım. Etek olması için kademeli kesip içine bacakları çıkarılıp streç sarılmış barbie yerleştireceğim.

Ben inatla uğraşıp yaptım sizde yapmak isterseniz fikir olsun, kolay gelsin.

10 yorum:

  1. Eline sağlık güzel görünüyor.Zeynebi öpüyorum doğum günü kutlu olsun:) biraz önce yorum yazdım gönderemedim:( promlem var sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. prensesine pasta yapmayı düşünüyorsan yardıma beni çağırma bir daha evde şeker hamuru yapmam :( hahaha

      Sil
  2. harika olmus canim
    ellerine saglik :-)

    YanıtlaSil
  3. aa benim de küçükken böyle pastam olmuştu :) çok güzel olmuş ellerinize sağlıık

    YanıtlaSil
  4. canım çok güzel olmuş.
    yetiştiremesekte bi arasaydın bikaç püf nokta verirdim.
    yada gelip yardım ederim canım benim aramızda böyle şeylerin lafı olmaz :)
    nezaman istersen bi alo yeter :)

    zeynepciğin doğum günüde kutlu olsun
    ailece mutlu huzurlu seneler dilerim.
    zeynep böyle bir anneye sahip olduğu için çok şanslı :)

    yıllar sonra okusun bunları :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım çok sağol aramak aklıma gelmedi gerçekten:)
      seni sevyorum

      Sil
  5. Canım pastan gayet güzel olmuş
    sana bir tavsiye bu hamurların hazırı var hiç uğraşma sadece süsle olsun bitsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet iş şeker hamuru yapmakta zaten.
      anladım ki beceremiyorsan bırakacaksın...

      Sil
  6. Ay bende denedim bir kez , tutturdum da ama o kadar yoruldum ki kurabiyeleri süslemeye uğraşamadım :) Ayrıca öğrendim ki hazırlar da aynı ve daha ucuz :)Nice senelere :=)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...