21 Ocak 2012 Cumartesi

3-4 yaş çocuğuyla neler yapabilirsiniz?


Çocuğun gelişimi için bu yolları izlemelisiniz
• Parmak boyası yaptırın.
• Oyun hamuru ile oynatın.
• Birlikte parka, pikniğe gidin doğayı, bitkileri tanısın. Top, salıncak, tahterevalli, kaydırak gibi oyunlar oynayın.
• Tiyatroya, müzeye, hayvanat bahçesine gidin, hayvanları keşfetmesine yardımcı olun.
• Günlük hayatta sorumluluk verin. Örneğin, masayı kurmaya yardım etsin, evi birlikte toplayın.
• Cisimlerin adlarını, renklerini, sayılarını söyleyin.
• Parçaları bir araya getirip bir şeyler yapacağı oyuncaklar (Lego, küpler, yapboz oyuncaklar, oyun hamurları gibi) alın.

.Derinlik, genişlik, boyut kavramlarını, gruplamayı öğrenmesi için uygun oyuncaklar alın. Sevdiği oyuncakları sayın, küpleri renklerine, boyutlarına göre sınıflayın. Böylece matematik zekası da gelişmiş olur.
• Sorularını bıkmadan cevaplayın.
• Yeni kelimeler öğrenmesine yardım edin. Konuşurken kısa ve öz, mümkün olduğunca somut cümleler kullanın. Nesneleri isimleriyle telaffuz edin.
• Öyküler, masallar, eğlenceli kitaplar okuyun. Şiirler, şarkılar, tekerlemeler söyleyin. Birlikte müzik
dinleyin.
• Kum, su ve toprakla oynamasına izin verin.
• Sanatsal aktivitelere yönlendirin.
• Televizyon izlemeyi kısıtlayın.
• Başka çocuklarla bir araya getirin.
• Değişik ortamlarda bulunmasını, yeni arkadaşlarla tanışmasını sağlayın

Çocuğun gelişmesi için birlikte verimli vakitler geçirmeniz dileğiyle...

8 yorum:

  1. merhaba.oğlum kerem 3 yaşında.çok fazla tv izliyor.hiç istemiyorum ama engelde olamıyorum.birlikte oyunda oynasak bundan vazgeçiremedim.hiç kolay değil.onunla başka neler yapabilirim araştırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrhb dilek hanım aynı şekilde benim oğlum da tv çok izliyor ve şekilleri renkleri öğretmeye çalıştığım zaman da sıkılıyor aslında çok akıllı ama haylazlığa vuruyor işi

      Sil
    2. Televizyonuldan siz de vazgeçin, tamamen kaldırın :)

      Sil
  2. oğlum 2 yaşında ama bunların hepsiniz yapıyoruz cisimleri uzaklıkları derinlikleri öğrendi bi tuvalet alışkanlığı kazanamadık. :(

    YanıtlaSil
  3. merhaba,
    eğer isterseniz benim evde faaliyet kitaplarım var gönderebilirim

    YanıtlaSil
  4. selam 2 yaşında oğlumla bizde birçoğunu yapıyoruz yinede çizgi film diye tutturuyor ağlama krizine giriyor çok hareketli herşeyden çabuk sıkılıyor en çok ormanda özgürce koşmak yuvarlanmak onu mutlu ediyor vakit buldukça eşimle oğlumuzu ormana götürüyoruz

    YanıtlaSil
  5. Tv izletmeyin benim oğlum iki yasinda v ben tv hic acmadim ancak gittiğimiz evlerde goruyor v brn izin isteyip kapatiyorum bende izlemiyorum her şeyi birlikte yapıyoruz ve inana gelisimi dr dedigine gore çok onde

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...