25 Şubat 2017 Cumartesi

ÇOCUKTA ÖZGÜVEN


     Ben bir uzman değilim sadece iki çocuklu bir anneyim ve annelik tecrübelerimden yola çıkarak başka annelere kılavuz olmaya çalışmaktayım. Son günlerde kafamı çok yorduğum bir konu özgüven. Bazı araştırmalar yaptım çünkü çocuğumun kendini ifade etmesine ihtiyacım var. " Özgüven demek bir kişinin bir şeyi yapabileceği becerisine olan inancıdır" demişti Dr. Zafer Akıncı . Tanımı bir çoğumuz yanlış biliyoruz. Özgüven İNANÇ tır, kendine inanmaktır.
Özgüven ve ukalalık arasında ince bir çizgi olduğu gibi özgüven eksikliği ve utangaçlık kavramları arasında da ince bir çizgi vardır.
      Davranışların, karakterin genlerden geldiğini düşünüyorum. Kendi çocukluğumu hatırlıyorum da ben de öyleydim. Benim kızım çok dışa dönük bir çocuk değil sürekli düşünür ama düşündüklerini dile getirmez ve eyleme dönüştürmezse hiç bir kıymeti yok.
                                  Özgüven = Başarı
      Özgüveni eksik çocuğa nasıl davranılması gerektiği konusunda öğretmenlere özel eğitim verilmeli.  Ana sınıfına giderken çok sıkıntı çektik. Çocuğu en iyi öğretmenleri tanıyor. Aile içinde çok anlayamaz büyükler çünkü çocuğun kendini ifade etme ihtiyacı yoktur. İlkokul 1. ve 2. sınıf öğretmenimiz bu konuda çok bilgiliydi kızımın bu sıkıntısını ilk günden fark edip benimle konuştu ona sınıf içinde sorumluluklar verip sınıf başkanlığı görevi vermişti. Ama hala ilk kez girdiği bir ortamda kayboluyor görünmez oluyor. Belki bu onun utangaç olma özelliğidir. Ama ne olursa olsun ona evde dışarıda özgürlük verip açmak gerekir. Birisi soru sorduğunda cevap vermezdi ben de hadi kızım söylesene diye zorlardım yine sesini çıkarmaz ise ben onun adına cevaplardım. Bu onun cevap vermeme özgürlüğünü kısıtlıyormuş. Bizim yanlış davranışlarımız çocuğumuzun özgürlüğünü kısıtlıyor. Artık öyle davranmıyorum. Ama o ince çizgiyi aşarsa  davranışı ukalalık olabiliyor. Bir eksikliğin farkında olmak onu telafi etmek için fırsat vermektir. Büyüdükçe kendisinin farkına varıyor, bana düşen kendine olan inancını abartmadan diri tutmak. 
     Çocuk yetiştirmek bir sanattır. Geçen bir yazı okumuştum insanlar üçe ayrılır; kadın, erkek ve anne ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...