30 Eylül 2013 Pazartesi

ÇOCUK YOKLUĞU BİLMELİ Mİ?


Bu gülerde kızım sabahları para ister oldu. Birinci sınıf öğrencisine para verilmeli mi verilememeli mi diye çok muhakeme yaptım kafamda. Parayla çok haşır neşir olmasını istemiyorum.

Arkadaşlarından bazıları 1 lira getirip kantinden şeker alıyorlarmış. Marketten şeker alma alışkanlığına son vermişken şimdi nereden çıktı okul kantininde bu şeker meselesi.

Kraker, bisküvi alacağını bilsem haftada bir gün para kullanmasına izin verebilirdim ama biliyorum ki şeker alacak bu nedenle vermiyorum.
Okul kantinlerinde bu şekerleri sattırmamanın bir yolu var mıdır acaba?

Çoğu anne baba bu duruma göz yumabilir. Çocuğun canı çekiyor alsın ne olacak diyebilir ama ben böyle düşünmüyorum çocuk her gördüğünü istiyor diye her şeyi önüne mi sereceğiz. Özellikle zararlı şeyleri. Yarın bir gün arkadaşları sigara içecek onu da canı çekerse ne olacak! daha kötü şeyleri hiç aklıma bile getirmek istemiyorum allah korusun. Bütün paramız ona feda tabi ki ama  kızıma nefis terbiyesi vermeye çalışıyorum.

Geçen akşam "kız kardeşim mommo" filminin bir kısmını kızımla izledik dikkatini çeken kısımlardan bahsedeceğim
anne onların başka kıyafetleri yok mu?
hayır kızım onların bizim gibi çok kıyafetleri yok
onların anneleri de mi yok?
Peki abisi nasıl yemek yapmayı öğrenmiş?
Peki çikolata alacak paraları da mı yok?
gibi bir çok soru sordu hepsine yaşına uygun cevaplar vermeye çalıştım

O ana dek yokluğun sadece oyuncakçıdan veya marketten istediğini alamaması olduğunu zannediyordu.

Çocuklara ara sıra başka dünyaları da göstermek gerekiyor, cam fanusta süs balığı gibi yetişsin istemiyorum. Bu dünyada okyanuslar da var unutmayalım.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...