21 Ekim 2013 Pazartesi

1. SINIF ÇOCUĞUN DERS YAPMASI NASIL SAĞLANIR?


Bu günlerde bütün 1.sınıf annelerinin genel sıkıntısı çocuğa ders yap demekten bıktıkları.
Bizde böyle bir sorun olmadı düzenimizi kurduk sıkıntı yaşamıyoruz. Neler yaptıklarımız belki size de fikir olabilir diye paylaşıyorum.
Hafta içi Zeynep okuldan gelip, o uyuyana kadar televizyonu açmıyoruz.

Okuldan eve gelince yaptıklarımız
Saat 15:00 gibi eve gelinir eller yıkanıp öğlen yemeği yenilir.
Yemekten yarım saat sonra derse oturuyor.

Matematik ödevlerinde yanına oturuyorum okuma bilmediği için yönergeleri okuyorum, kızım işlemleri yaparken ilgilenmiyorum aynı masada kitabımı okuyorum işlemleri sevdiği için çok sıkılmıyor. Tüm sayfayı bitirince kontrol ediyorum.

Günlük 3-4 yaprak çizgi çalışması ödevi oluyordu. Ona göre en zor ödevi çizgi çalışmaları bu sefer yanında oturmuyorum mutfakta oluyorum özellikle. Ama sık sık yanına çağırıyor tabi.
Sevmediği ödevi hareketlendirmek için iki yöntemimiz var

1. Kum saatini ayarlıyorum hem elinin hızlanması için kum saati tamamen bitmeden satırını bitirmeye çalışıyor. Hem de satır bitip kum saati bitmeyince büyük bir şey yapmış gibi gururlanıyor.

2. Çizelge yapıyoruz yaptığı her satır için renkli kalemlerle istediği bir nesne çiziyorum (çiçek, kelebek, arı..vb) bütün ödevi bitince dolaba asıyor kendisi.

Öğretmeninin yıldızlı beşini almak için zorlansa da tamamlamak istiyor. Evde çalışmayı sevmesi için yüreklendirilmesi çok önemli.

Ödevini tamamlaması bazen 1.5-2 saat sürebiliyor ama bu zaman gittikçe kısalacak diye umuyorum.

Sonraki vakitleri serbest, ilgisini çeken kitaplarından faaliyetler seçip yapıyor . Zigzag makasları ve şekilli delgeçleriyle kesip yapıştırmak en büyük eğlencesi.

Özellikle 1.sınıfta çocuğu olan annelere kolaylıklar diliyorum.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...