12 Eylül 2012 Çarşamba

ÇOCUĞU ÖNCEDEN KAYGILANDIRMAMAK



 
ilk gün heyecanı
ikinci gün rahatlığı

Bu hafta mini mini öğrencileri okul yollarında görüyoruz. Biz de hayatımızın önemli bir kısmına adım attık devlet okulunun anaokulu kısmına başladık.
Çok heyecanlı değildik daha önce yaptığımın aksine önceden çok hazırlamadım zeynep'i çok üzerinde konuşmadım sadece sabah kalktığında okula gitmemiz gerektiğini artık zamanının geldiğini söyledim.
İlk gün öğretmenlerimizi tanıdık sohbet ettik dönüşte yine üzerinde çok konuşmadık.
Dün ilk kez sınıfa girerken tereddüt edince ona fırsat vermeden"hayır anneciğim ben içeri seninle giremem sen de rahat ol ben kapıdayım bir yere gitmeyeceğim"dedim.
Bir iki çocuk ağlamış kızım dedi ki" büyük okulda ağlanır mı hiç, küçük okulda ağlanır"
Daha önce sizlerle burada yaşadığımız yaz okulu sıkıntısını paylaşmıştım.
Bu hafta alışmaları için bir saat kalıyorlar, kızım beni şaşırttı belki de bu yeni yöntemim işe yaradı.
Bu dönemin çok sıkıntılı olacağını düşünmüştüm. Boşuna üzülüp sıkılmışım bazen çocuğu kendi haline bırakıp izlemek gerekiyormuş. Anladım ki yaşadığımız çocuğun endişesi değil benim endişemmiş. Ben rahat olmaya çalıştım.
Bakalım haftaya tam gün okula gittiğinde neler yaşayacağız.

3 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu olsun. Sorun olacağını sanmam. Küçük kızın büyümüş. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...