28 Şubat 2012 Salı

UYKU PROBLEMLERİNİZ Mİ VAR, BİZİM GİBİ YAPIN


Bu günlerde çocukların zamanı bizim gibi algılamadığını izledim. Sabah hava biraz kapalı olunca her zamanki saatinden biraz daha geç uyanıyor akşam karanlık olup perdeleri kapatınca babam gelecek diyor. Dün akşam üzeri yorgunluktan uykuya daldı uyanınca da sanki yeni bir güne uyanmış gibi dinç oldu. Bazı annelerin uyku saatlerinin düzensizliği konusunda şikayetleri aklıma geldi de tamamen evebeynlerin yaşayış şeklinden kayaklanıyor. Anne baba geç yatıyorsa çocuğun aklı kalıyor o da uyumak istemiyor. Bir de gündüz yorulmayan çocuk daha geç uyuyor. Ve ertesi gün huysuz olabiliyor.


Biz bunun çaresini bulduk;
*akşam uyku saatinde pijamalarımızı giyiyoruz,
*sütümüzü içiyoruz ,
*sonra da dişlerimizi fırçalıyoruz bunları kızımla birlikte yapıyorum.
*Sonra da birlikte yatıp ona kitap okuyorum bazen birden fazla okumak istiyor ben de buna karşılık şimdi sıra sende sen oku diyorum o da biraz aklında kalanları anlatıyor sonra da yoruldum diye pes ediyor o uyuduktan sonra ben kalkıyorum.
Annelere biraz zor gelebilir ama bence çocukla geçirilmiş kaliteli bir zaman dilimi kızım bir daha bu yaşında olmayacak ve bekli ilerde benimle yatmak istemeyecek ben bunun keyfini çıkarmak istiyorum. Özellikle çalışan anneler gün içinde vakit ayıramıyorlarsa gece miniklerini uyutsunlar öpüp koklasınlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...